BEN TÜRKİYE'YİM


          Yıkılmaz bir kaleyim ben Mustafa Kemal ustası,

Mavi mavi gözlerinde görünür; Ben Türkiye’yim.

Temelimde Cumhuriyet gururumun altın tas’ı,

Yüreğimin közlerinde görünür; Ben Türkiye ’yim.

-

Adım Mehmet, soyadında Çanakkale okunuyor,

Toprağıma zeval gelse çiğlerime dokunuyor,

Yurt ’ta sulh’um, Cihanda sulh kimler tavır takınıyor,

Atatürk ’ün sözlerinde görünür; Ben Türkiye’yim.

-

Bir tarafım Dumlupınar, bir tarafım Sarıkamış,

Bir tarafım Erzurumdur, bir tarafım Ardahan, Muş,

Her karışım gurur dolu ilk hedefim Akdenizmiş,

Adım adım izlerinde görünür; Ben Türkiye’ yim.

-

Ay yıldızlı bayrağım ben, dalgalandım coşuyorum,

İstiklal ’ın peşi sıra yüce dağlar aşıyorum,

Özümde ki sevgi ile dört mevsimi yaşıyorum,

Baharında yazlarında görünür; Ben Türkiye ’yim.

-

Ervani’ce görünsem de vatanın her taşıyım ben,

Kızıl Elma diyenlerin hayaliyim düşüyüm ben,

İlelebet Cumhuriyet listesinin başıyım ben.

Bayırında düzlerinde görünür; Ben Türkiye’ yim.

-

İhsan ŞOLA (Ervani)

-

Edebiyat Defteri