ŞÜKÜRLER OLSUN

             

Cihan kurulduğu günden bu yana
Varım Allah’ıma şükürler olsun !
Dostlarıma dostum, ama düşmana;
Zorum Allah’ıma şükürler olsun !


Çanakkale’yim ben namım var yurtta
İki yüz okkayı taşırım sırtta
İzmir’de zeybeğim, Artvin, Bayburt’ta;
Bar’ım Allah’ıma şükürler olsun !

Bulursunuz beni Maraş sanında
Yiğitlik var Uşak, Afyon kanında
Yozgat, Bitlis’linin temiz alnında
Ar’ım Allah’ıma şükürler olsun !

Trabzon’da kurşun balık ağına...
Amasya’da Misket Elma bağına...
Adana’da pamuk, Ağrı Dağı’na;
Kar’ım Allah’ıma şükürler olsun !

Kayseri, Denizli bir nefeslenir
Balıkesir, Bursa, İzmit seslenir;
Mardin, Şırnak, Siirt bizden beslenir
Kâr’ım Allah’ıma şükürler olsun

Tekirdağ, Nevşehir, Eskişehir’den
Ozanlar çıkardım Kırşehir’imden
Konya’da Mevlana ateşiyim ben
Har’ım Allah’ıma şükürler olsun

Diyarbakır, Batman, Van, Urfa bizim
Hakkari, Tunceli, Muş iki gözüm
Giresun’da fındık, Aydın’da üzüm
Yerim Allah’ıma şükürler olsun !

Nazarlık takmışım iki kıtaya
Samsun’a, İzmir’e, Ordu, Hatay’a
Paşalık istemem; büyük Ata’ya;
Erim Allah’ıma şükürler olsun !

Ankara’m yurdumun göz feri gibi
İstanbul illerin baş piri gibi
Bartın, Rizeli’nin her biri gibi
Mir’im Allah’ıma şükürler olsun !

Karaman karargah, Aksaray kışla
Savaşlar kazandım ben yavan aşla
Yiğido, gakkoşla, efe, dadaşla
Birim Allah’ıma şükürler olsun !

Edirne’den Kars’a çalınır türküm
Ardahan pervanem, Antalya kürküm...
En büyük servetim; " NE MUTLU TÜRK’ÜM";
Derim Allah’ıma şükürler olsun !


Ahmet ÇITAK




.