YÜCE DAĞ BAŞLARININ SOYLU KIZIL ÇİÇEĞİ


. 

Ben ki seni rüzgârdan sakınır kıskanırım
Azıcık şiddetlense esme diyesim gelir
Seni yerde düşünsem öleceğim sanırım
Bir göz değse üstüne kesme diyesim gelir
Ben ki seni rüzgârdan sakınır kıskanırım

Yüce dağ başlarının soylu kızıl çiçeği
Senin aşkındır inan aşkların en gerçeği

Gölgen bile kutsaldır çiğnetmem ona buna
Böyle bir tehlikeyle gelsem burun buruna
Her kimse niyetlenen çıkarıp bir curcuna
Siper edip göğsümü basma diyesim gelir
Gölgen bile kutsaldır çiğnetmem ona buna

Seninle uğurlanır şehidimin tabutu
Sen istiklâl güneşi yetimin tek umudu

Gönlümü bağlamışım rengine hilâline
Nazlı nazlı dalgalan hayranım her haline
Rastlamadım dünyada inan ki emsaline
Yanayım alevini kısma diyesim gelir
Gönlümü bağlamışım rengine hilâline

Büyüyecek bu sevda yürek göğse vurdukça
En yüksektedir yerin inme dünya durdukça

Ey benim gökyüzümün yegâne al sancağı
Sensin yâr sensin baba sensin ana kucağı
Gül cemâline muhtaç yurdun dört bir bucağı
Darılıp sakın ola küsme diyesim gelir
Ey benim gökyüzümün yegâne al sancağı

Varlığın ilham verir nice yanık türküye
Ancak senin gölgende huzur bulur Türkiye


Hicran Aydın Akçakaya
Edebiyat Defteri 08.06.2018 Tarihinde "Günün Şiiri"



.