Türk'üm

 


 

Duysun gafil, sefil başlar eğilsin,

Sazım Türk’tü, sözüm Türk’tü, ben Türk’üm.

Tarihe şan verdim destan yazarak,

Şehrim Türk’tü, köyüm Türk’tü, ben Türk’üm.

 

Arpan fazla geldi belli azgınsın,

Ta evvelden kuyruk acın, kızgınsın,

Yine çarptın saflarıma süzgünsün,

Yurdum Türk’tü, ordum Türk’tü, ben Türk’üm.

 

Kaç kıtayı gezdi Allah diyenler,

Hakkı üstte tutup hakkı duyanlar,

Adaleti başköşeye koyanlar,

Soyum Türk’tü, boyum Türk’tü, ben Türk’üm.

 

Derin kökler buldum açtım gözümü,

Hangi hain bozar benim özümü,

Söylemedim henüz en son sözümü,

Ninem Türk’tü, dedem Türk’tü, ben Türk’üm.

 

Soysuz insan şüphe duyar kendinden,

Gün gelince kürelenir bendinden,

Fayda bulmaz yakışmayan andından,

Anam Türk’tü, babam Türk’tü, ben Türk’üm,


Ahmet Kurt

Edebiyat Defteri