Dede’m Korkut ( 1 )

     

Gece Dede’m Korkut geldi rüyama
Az nefes alayım, dur” dedi; sustu
“Benimde diyecek sözüm var amma
Hele sen sorunu, sor” dedi; sustu

“Zamandan zamana davetin niye
De niçin inlersin gel diye diye
Oğuz’dan selam var sana hediye
Haydi, gel sen bunu, yor” dedi; sustu

Dedim Dede’m Korkut ey bilge sultan
Ne bir Kül Tigin var ne Oğuz Kağan
Karga bülbül oldu serçeler doğan
“ Bilirim hâliniz, zor “ dedi; sustu

“Hay oğul benzemiş gönüller taş’a
Boşuna mı girdik bunca uğraşa
Ya devlet başadır ya kuzgun leşe
Yoksa dertten derde, kor” dedi; sustu

Dedim Dede’m Korkut ozanlık nasıl
Anlatsan, anlasam bunu bir fasıl
Aşkın hürmeti yok bozuldu nesil
“Uzat yüreğini, ver “ dedi; sustu

Okudu üfledi aşkı uzattı
O an gözlerimde karanlık battı
Elime el verdi derdi kanattı
Kemâlât vaktidir, yâr” dedi; sustu

Dedim Dede’m Korkut fikrimiz mi yok
"Belâ" dedik amma şükrümüz mü yok
Amentü Billahi zikrimiz mi yok
“Gök Oğuz gününe, var” dedi; sustu

“Ben ki boy boylayıp soyu soyladım
Koca yüreğimi öyle yayladım
Bu vakit yaşasam bilmem neylerdim
Türk bile Türklüğe, kör” dedi; sustu

Dedim Dede’m Korkut sözlerin haklı
İçinde yılların hikmeti saklı
Türk’üm demek bile Türk’e yasaklı
Zincir mi vuruldu? kır” dedi; sustu

“Demirden dağları eriten kimdi
Malazgirt’te haçı çürüten kimdi
Karadan Gemiler yürüten kimdi
Hilâlden düştü mü? nûr” dedi; sustu

Dedim Dede’m Korkut kırıldı testi
Çaşıtlar- uğrular ortadan kesti
Kime aş verdiysek zehrini kustu
Hamiyet yarası, ar” dedi; sustu

Ben ki Boğaç Han’da mertliği yazdım
Bamsı Beyrek ile meydanlar bozdum
Ol Deli Dumrul’a destanlar dizdim
Onlar Türkoğlu Türk, er” dedi; sustu

Dedim Dede’m Korkut bilgenin hası
Oğuz’un yüz akı koca atası
Ne zaman dinecek Turan’ın yası
“ Kızılelma size, kâr” dedi; sustu

“Unutma bunları bir kenara yaz
Bir gün ayrılacak karadan beyaz
Eğer ki yâr ise sizlerde bu hâz
Koca acun size, dar” dedi; sustu

Dedim Dede’m Korkut şehrimin piri
Bende Bayburt’luyum adım Makberî
“Hele yaklaş dedi hele gel beri
Âşîksan ayândır, sır “ dedi sustu


_____________ Makberî…..30/05/2014

Ahmet Akkoyun (Makberî - Ahmet Akkoyun)



.