Gel de gör ne hale geldi kurduğumuz büyük hülya

Kederin ve çaresizliğin en derin noktasındayım. İçim acıyor, huzurlu bir uyku çoktan terketti beni... Acıyı sadece satırlara dökmeye çalışıyorum... Biliyorum olmuyor... Dil çaresiz, kelâm yetersiz, kalem suskun. Yinede sizinle paylaşmadan edemedim dostlar...

Gerçek; Kâbusa döndü gecenin bir yarısında,
"Bitti gördüğümüz o tatlı rüya..."
Uyandım, ömrün bütün renkleri güz sarısında,
"Dünya boyanmış aynı boyaya..."
Bekledik nice zamandır içimizde cılız bir ümit,
"Geleceksin diyerek zeytin dalıyla..."
Gel de gör ne hale geldi kurduğumuz büyük hülya;
"Her şeyi mahvettik; Kanlandı Dünya..."
Milyonlar ölüyor, her yer dehşet içinde;
“Güvenli sitelerimiz var ya!”
Yaşanmadı böyle katliam Maçin de, Çin de!
“Doğalgazımız da yanıyor ya!”
Ye'cüc-Me'cüc sindi ruhumuza başka biçimde,
“Bak! İnternetimiz çalışıyor ya!”
Vurdumduymaz olduk! Kabahat kimde?
"Her şeyi mahvettik; Kanlandı Dünya..."
Bebekler vurdu insanlığın sarp kıyısına,
"Şimdi hedef yine de İtalya..."
Oturduk timsah gözyaşının sahte yasına,
"Kapattı kapılarını Almanya..."
Bir kaç milyar atın da pazarlık masasına,
"Başlasın yeni bir olmaz rüya..."
Sıkıştık vicdan ile cüzdanın arasına,
"Her şeyi mahvettik; Kanlandı Dünya..."


Meram.01.03.2016
Prof. Dr. Ahmet Alkan

Teşekkürler Ahmet Alkan Hocam...