BENİM ATATÜRK’ÜM

Sene… 1976
O yıllarda üye sayısı 152 devlet olan ‘ UNESCO ‘ Birleşmiş Milletler Eğitim Bilim ve Kültür Örgütü… Üyelerine muazzam bir öneri getirir.
Oturum başkanı konuşmayı açar, öneriyi sunar ve şöyle der…

- Bu gün UNESCO’nun üzerinde çalışmalar yaptığı tüm hazırlık ve projelerin kaynağı MUSTAFA KEMAL ATATÜRK‘dür, O’na gönül borcumuz var ” der ve açıklamaya başlar.
” Atatürk’ün doğumunun 100. yılında, UNESCO’ya üye 152 ülke Türkler ile aynı zamanda onun doğum gününü kutlamalıdır…!
İsveç delegesi birden hiddetle ayağa kalkar ve itiraz eder;
- Ne yani dünyada bu kadar devlet adamı var… Diğerlerinin de doğum gününü böyle kutlayabilecek miyiz ?
Bu genç delegenin bu fûtursuz davranışı karşısında…
Rus delegesi yumruğunu masaya vurarak ayağa kalkar delegelere şöyle hitap eder…
- Genç arkadaşım size hatırlatmak isterim ki ATATÜRK dünyadaki herhangi bir lider değildir…!
Ya sonra ?
İlk imzayı kim attı dersiniz ?
Elbette ki önerinin sunulduğu ilk gün itiraz eden İsveç delegesi.
İsveç delegesi bu imzaların atıldığı gün mahcup bir tavırla mikrofonu eline alır ve eksiksiz şunlar dökülür dudaklarından…
” Ben ATATÜRK’Ü inceledim bütün ülkelerden özür diliyor ve ilk imzayı ben atıyorum ” der ve metni imzalayan ilk delege olarak tarihe geçer.
O’nu özel bir yılda anmayı bırakın bir tarafa… Bir Rus delegesine bile ” Her ülkenin her probleminde onu çare olarak aramalıyız ” ifadesini kullandıran Mustafa Kemal Atatürk işte budur !
Birleşmiş Milletler Eğitim Bilim ve Kültür Örgütü kendi tarihinde ilk kez bir tane bile geçersiz ve çekimser oy kullanılmadan, 152 ülke delegesi tam bir bütünlük içinde bu metne imzasını atar.
İşte 152 ülke tarafından çekincesiz imzalanan metin ise budur.
Aksini…
Tersini söyleyenler…
İddia edenler namerttir.
Benim ATATÜRK‘üm…
En büyük TÜRK‘tür
Ve…
İşte… Benim ATATÜRK’üm budur !
______&______
ATATÜRK KİMDİR?
ATATÜRK;
ULUSLARARASI ANLAYIŞ, İŞBİRLİĞİ, BARIŞ YOLUNDA
ÇABA GÖSTERMİŞ ÜSTÜN KİŞİ…
OLAĞANÜSTÜ DEVRİMLER GERÇEKLEŞTİRMİŞ BİR İNKILAPÇI…
SÖMÜRGECİLİK VE YAYILMACILIĞA KARŞI SAVAŞAN İLK ÖNDER…
İNSAN HAKLARINA SAYGILI BİR MİLLET ADAMI…
DÜNYA BARIŞININ ÖNCÜSÜ…
BÜTÜN YAŞAMI BOYUNCA İNSANLAR ARASINDA
RENK – DİL – DİN – IRK AYIRIMI GÖSTERMEYEN…
EŞİ OLMAYAN DEVLET ADAMI…
TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN KURUCUSU !!!
______&______
Böyle bir metnin varlığından bir kaç gün önce siteler arası dolaşırken tesadüfen haberdar oldum.
Bana da ATATÜRK‘ümün doğumunu kutlamak için atılan bu eksiksiz imzalı metin ile onur duymak kaldı.
Ne mutlu ATATÜRK‘ün Cumhuriyet Kadınlarından biriyim.
10 Kasım 1938 de bir sonbahar sabahı kaybettiğimiz Atatürk’ümün yasını tutmak yerine O’nun ilkelerine, fikirlerine kendimce saygı duymak…
Fukarâ fikrimce Cumhuriyetimize sahip çıkmak ve O’na dualarımla rahmet dilemek istiyorum.
O’nu bu Kasım’da da sadece bir birey olarak görmüyor, O’nun fikir ve düşüncelerine saygı duyarak çok özlüyor ve özlemle Anıyorum.
Kalın sağlıcakla


NUR SAYLAN