Cemil Doğan - Ben Türk'üm

Ben Türk'üm! Ben dünyada hem ebed, hem ezelim
İlk kâinat, ilk dünya, ilk toprak benim elim
İlk tarih, ilk kalem ve ilk dil benim dilim
Dünyanın ilk adamı, ilk insanda kanım var! .....


Cihanı vatan yaptık, sanatla çeyizledik
İnsanlığı insanca, ilimle feyizledik
Türklüğün damgasını süngümüzle izledik
Gelmişte, gelecekte, ilmim var, irfanım var

Urallar, Altaylardır, Kaf dağıdır dağımız
Tanrı dağında saplı, kurt başlı bayrağımız
Kavimler emrimizde, üç kıt'a otağımız
İnsanlığa hükmeden Oğuz adlı Han'ım var.

Tabiat yüz çevirdi, mevsimler kurak oldu
Sökün ettik öz yurttan, büyük göç yedi koldu
Dünyanın dört bucağı benim ırkımla doldu
Bugünkü her millette, her yerde insanım var.

Soyumdan af dilerim, ecdadıma yüzüm yok
Bir hain vatan satmış, söyleyecek sözüm yok
Şimdilik hiç kimsenin vatanında gözüm yok
Ama geleceğe de çok yüksek imanım var.

Yaşatmam kızıl köpek, Türk sözünün eridir
Orta Asya Türk yurdu, ora Bozkurt yeridir
Yaşıyor hakanlarım, Bozkurtlarım diridir
Kara Hanım, Ak Hanım, Kültiğin Hakan'ım var.

Ölümden korkum yoktur, ölümü hak bilirim
Yaşarsam gazi yaşar, ölürsem cennet yerim
Bir Allah'a taparım, Allah'a eğilirim
Zaptedilmez kaleyim, dinin var, imanım var.

Ben saldırgan değilim, Hakk'a hürmet ederim
Hakkım olduğu için hakkımı verin derim.
Diken diken olurum, titrerim, ürperirim
Sığdıramam kabıma, çılgın heyecanım var.

Bir şafak sökecektir, karanlığı boğacak
Gece gündüze gebe, gün mutlaka doğacak
Hakk'a güveniyorum, Hak kefesi ağacak
Allah'ım, Peygamberim, Kitabım, Kur'an'ım var.

Bu dünya, bu dağ deniz herşey, bu kürreyi arz
Nikahlısıdır Türkün evet nikahımız farz
Boşarsak kıyamette ölsek de kaldıramaz
Kıyamette giyecek ilâhî kefenim var.

Horasan'dan gelmişim, soyum Oğuz soyundan
Cerit derler, oymağım, Türklüğün bir boyundan
Adım Cemil Doğan'dır, suyum Türk'ün suyundan

Ceritlioğluyum hey, Türklüğüm, unvanım var!..